Sunday 25 January 2015

Crocheting - my new addiction! Or how I made my first chevron cushion.




Chytila ma háčkovacia mánia! Áno ďaľšia závislosť. A to všetko vďaka Pinterestu a tiež bloggerke z www.bubblegarm.co.uk, ktorá ma svojimi prácami už dávnejšie vyviedla z omylu, že háčkovanie je iba pre staré mamy. Tak som cez Vianoce chytila háčik do ruky a uháčkovala toto moje super dielo :) Chvíľu mi trvalo, kým som našla ten správny vzor a nahodila presne toľko očiek, aby mi sedela veľkosť na vankúš 42 x 42 cm. Ale nakoniec som na to prišla a rada sa s vami o vzorku podelím, ak by ste náhodou tiež mali záujem niečo podobné skúsiť (pozor je to silno návykové!). Fakt je to super oddych a hneď po lakovaní nechtov, je to moja druhá obľúbená činnosť, pri ktorej sa skvele odreagujem.

Čo som použila:
  • háčik č. 3.5
  • vlna Yarn Art Jeans: farba č. 01, 46 a 62 - jedno klbko malo 50g a z každej farby som minula asi 1 a 1/2  klbka
  • ihla na zošívanie
  • 5 gombíkov
  • a veľa voľného času

Postup/ Pattern:
  1. nahodíte si asi 140 retiazkových očiek (toto číslo si už nepamätám presne, keďže som to veľa krát skúšala a prerábala, ale podľa výpočtov mi to vychádza asi toľko)/ start with a chain of 140 stitches
  2.  na začiatku vynechajte prvé očko a do druhého očka spravte 2 x krátky stĺpik/ skip the first stitch and make 2 single crochet into the second stitch
  3. do daľších 10 očiek spravte 1 krátky stĺpik/ into the next 10 stitches make 1 single crochet
  4. teraz vynechajte nasledovné 2 očká a do tretieho očka spravte 1 krátky stĺpik/ skip next 2 stitches and make 1 single crochet into the third stitch
  5. do nasledovných 9 očiek spravte 1 krátky stĺpik, čo vám dá dokopy 10 krátkych stĺpikov/ into the next 9 stitches make 1 single crochet, which gives you 10 single crochet in total
  6. do ďaľšieho očka spravte 3 x krátky stĺpik/ into the next stich make 3 single crochet
  7. teraz opakujte od bodu č. 3 až pokým neprídete na koniec riadku - mne takto vyšlo 5 opakovaní, čiže som mala 6 V-čiek/ repeat from the point number 3 until you reach the end of the row - I did 5 repeats so it got me 6 V's
  8. do posledného očka spravte 2 x krátky stĺpik a nakoniec ešte jedno retiazkové očko/ into the last stitch make 2 single crochet and chain 1 at the end
  9. otočte a pokračujte od bodu 2/ turn and repeat from the point number 2
  10. po 6 riadkoch možete vymeniť farbu/ you can change the color after the 6 rows
  11. dokopy urobte cca 150 riadkov na vankúš veľkosti 42 x 42 cm (záleží teda od toho ako budete sťahovať)/ you can make cca 150 rows for the custion size 42 x 42 cm
  12. potom zošite po stranách, naháčkujte krátke slučky a prišite gombíky/ sew it on the sides, crochet the button loops and add the buttons
Ak sa vám môj postup zdá zložitý, tak odporúčam nasledovné video, kde je to asi najlepšie vysvetlené zo všetkých videí čo som pozerala.
môžete hneď skočiť na 2 min 26 sek:



Skúšali ste už niekedy háčkovať? Ako vám to išlo?

Ak sa náhodou do toho pustíte, tak želám veľa trpezlivosti a málo párania! :)
 









4 comments:

  1. I love crocheting, but I'm no where near the skill level to create a chevron pattern! This is so beautiful and I love the button details you added. Great job!

    xoxo
    www.becksbabyy.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Becky. It's pretty easy, all you need to know is a single crochet! :) xx

      Delete
  2. Replies
    1. Dakujem :) je to pre mna taka psychohygiena.....

      Delete

Thank you for your comments. I love reading them.